Ce sunt cuvintele cheie?

Cuvintele Cheie Navigationale

Cuprins articol

Ce sunt cuvintele cheie? 21 tipuri de cuvinte cheie. Ghid 2024.

Articol actualizat în 06 Mai 2024

Cuvintele cheie SEO (cunoscute și sub denumirea de „cuvinte cheie” sau „expresii cheie”) sunt termeni adăugați conținutului online pentru a îmbunătăți clasamentul în motoarele de căutare pentru acești termeni. Majoritatea sunt descoperite în timpul procesului de căutare a cuvintelor cheie și sunt alese pe baza unei combinații a volumului de căutare, concurență și intenție comercială.

Cautare cuvinte cheie pe Google

Când vă optimizați conținutul în jurul cuvintelor și expresiilor pe care oamenii le caută, site-ul dvs. se poate clasa mai sus pentru acești temeni. Clasarea mai sus în SERP generează mai mult trafic direcționat către site. De aceea, găsirea cuvintelor cheie pe care oamenii le caută este pasul Nr.1 la orice agenție SEO de încredere.

21 tipuri de cuvinte cheie analizate de noi

  1. Short -tail keywords ( cuvinte cheie scurte formate din 1 sau 3 cuvinte )

    Exemple: „Scaune bucătărie”, „Scaune tapitate”, Pivnite Subterane”
    Un cuvânt cheie scurt, cunoscut și ca „termen principal”, este un termen general de căutare care conține de obicei 1 – 3 cuvinte și acoperă un subiect amplu. Cuvintele cheie scurte au în general, un volum de căutare mai mare decât cuvintele cheie lungi ( long -tail keyword ), ceea ce înseamnă că atrag mai mulți vizitatori pe site-ul web.

    Deși termenii principali pot primi mult trafic, acesta nu este neapărat de cea mai înaltă calitate, deoarece este o căutare generică ce poate să nu satisfacă intenția utilizatorului pentru produsul/serviciul dvs., ceea ce poate duce la rată de conversie scăzută și la o rată de respingere mai mare. Cuvintele cheie scurte sunt de asemenea, mult mai competitive, ceea ce face mai dificilă clasarea bună pentru acești termeni, mai ales dacă site-ul are o autoritate scăzută a domeniului.

  2. Mid-tail keywords ( cuvinte cheie medii )

    Exemple: „Ceai negru”, „Ceai de mentă”, „Ceai pentru relaxare”
    Cuvintele cheie medii au două până la trei cuvinte și sunt puțin mai descriptive decât cuvintele cheie scurte. Cuvintele cheie medii sunt foarte bune atunci când sunt folosite în titlurile produselor sau în numele categoriilor.

  3. Long tail keywords ( cuvinte lungi, formate din mai mult de 3 cuvinte )

    Exemple: „Cea mai bună cafea de băut în timpul sarcinii”, „Este sigur să bei cafea în timpul alăptării?”, „Cine a descoperit cafeaua?”
    Știai că, potrivit cu spusele lui Gary Illyes ( analist în echipa de căutare Google ), care a participat la SERP Conf. International în 19.04.2024, peste 52% din cuvintele long tail keywords cautate în fiecare zi sunt noi? Cuvintele cheie lungi au un volum de căutare mai mic decât cuvintele cheie scurte. Sunt termeni de căutare „mai puțin populari”. Cu toate acestea, ele sunt mai specifice decât cuvintele cheie scurte, oferind mai multe detalii motoarelor de căutare și semnalând clar intenția de căutare. Prin urmare, deși este posibil să primiți mai puține vizite pe site pentru fiecare cuvânt cheie, cuvintele cheie lungi oferă rezultate mai specifice, care au șanse mai mari să răspundă intenției utilizatorului și ca atare, vor atrage trafic de calitate mare, care are mai multe șanse de a genera conversii.  Majoritatea termenilor de căutare sunt cu cuvinte cheie lungi, 92,42% dintre aceste cuvinte cheie având mai puțin de 10 căutări sau mai puțin pe lună. De aceea este important să știți cum să le folosiți pe cele mai potrivite pentru a optimiza bine site-ul.

  4. Short term fresh keyword ( cuvinte cheie bazate pe tendințe )

    Exemple: „Cele mai bune telefoane din 2024”, „Ce să faci vara în București”, „Unde este Untold 2024?”
    Cunoscute și sub denumirea de termeni în tendințe sau cuvinte de interes, acestea sunt cuvinte cheie care valorifică un subiect în tendințe. De exemplu, „Tendințe rochii 2024 ”. Datorită naturii lor specifice, acești termeni tind să fie cuvinte cheie cu o rată de conversie foarte mare și termen de valabilitate scurt. Acești termeni sunt folosiți cel mai bine atunci când doriți să atrageți o audiență nouă către site-ul dvs. și probabil, să expuneți marca dvs. la noi clienți. Ce le face grozave: rate de conversie foarte mare, pot atrage noi audiențe, pot crește expunerea mărcii. Dezavantaje: Succesul este de scurtă durată, deoarece se bazează pe tendințe care dispar la fel de repede cum apar.

  5. Long term evergreen ( cuvinte relevante pe termen lung )

    Exemple: „Cărți de dragoste care merită citite”, „ 5 moduri de a-ți digitaliza casa”, ”Activități recreative de făcut în familie”
    Cuvintele cheie evergreen sunt cele care au o cerere constantă și stabilă pe tot parcursul anului, cum ar fi ghiduri, recenzii sau sfaturi. Ele rămân cuvinte cheie de top ca rezultate ale interogării fără să fie datate. De exemplu, dacă ai un blog de fitness, poți viza cuvinte cheie precum „cum să slăbești”, „cele mai bune exerciții pentru abdomene” sau „sfaturi pentru o dietă sănătoasă” pentru a atrage cititorii care caută mereu soluții la problemele lor. Cuvintele cheie evergreen vă pot ajuta, de asemenea, să vă stabiliți autoritatea și credibilitatea în nișa dvs., precum și să vă creați o comunitate loială și implicată cu persoane care au încredere în conținutul dvs. și revin pentru mai multe informații sau pentru a cumpăra de pe site.

  6. Product defining ( cuvinte care definesc produsul )

    Cuvintele cheie care definesc produsele sunt cuvinte cheie specifice care le transmit clienților informații exacte despre produsele dvs. Acestea sunt cuvinte cheie precum:

    Exemple: „Sticlă de apă din plastic de 5L”, „Mochetă cu dungi nerge și galbene”, „Fard de pleoape vegan cu nuanță aurie”
    Aceste cuvinte cheie lungi și tehnice nu se încadrează în mod natural în postările de blog sau în conținutul rețelelor sociale. Dar atunci când le folosiți pentru descrieri sau titluri de produse, ele pot avea impact, ajutând clienții care caută ceva foarte specific.

  7. Product defining ( cuvinte care definesc produsul )

    Cuvintele cheie care definesc produsele sunt cuvinte cheie specifice care le transmit clienților informații exacte despre produsele dvs. Acestea sunt cuvinte cheie precum:

    Exemple: „Sticlă de apă din plastic de 1L”, „Mochetă cu dungi albastre și verzi”, „Fard de pleoape vegan cu nuanță de crom”
    Aceste cuvinte cheie lungi și tehnice nu se încadrează în mod natural în postările de blog sau în conținutul rețelelor sociale. Dar atunci când le folosiți pentru descrieri sau titluri de produse, ele pot avea impact, ajutând clienții care caută ceva foarte specific.

  8. Geo-Targeting Keywords ( cuvintele cheie de direcționare geografică )

    Pentru companiile care deservesc o anumită locație sau zonă, cuvintele cheie de direcționare geografică pot fi esențiale pentru succesul lor. Luați în considerare, de exemplu, clienții care caută „pizzerie în apropierea mea”. Motoarele de căutare returnează rezultate bazate pe cuvinte cheie direcționate geografic pe site-urile restaurantelor, comparând aceste informații cu locația celui care caută.

  9. Customer-Targeting Keywords ( cuvintele cheie care se adresează direct și clar audienței )

    Cuvintele cheie de direcționare către clienți vă ajută să vă restrângeți clienții potențiali la cei care cel mai probabil vor dori să achiziționeze produsul.

    De exemplu: dacă dețineți un magazin de îmbrăcăminte pentru copii, „pentru copii” ar fi un cuvânt cheie direcționat către clienți.

    Folosirea acestor tipuri de cuvinte cheie – în special în titluri – ajută motoarele de căutare să îmbunătățească clasamentul site-ului atunci când un membru al publicului țintă efectuează căutarea.

  10. Branded Keywords ( cuvintele cheie de brand sau marcă )

    Când un client decide să caute afacerea dvs. după nume, trebuie să vă asigurați că afacerea dvs. este primul rezultat al căutării. Cuvintele cheie de marcă sunt folosite pentru a face exact acest lucru. Îmbunătățindu-vă conținutul cu numele mărcii dvs., vă asigurați că motoarele de căutare știu că conținutul dvs. este asociat cu marca dvs. Este deosebit de esențial ca pagina dvs. de pornire să aibă numele mărcii dvs., astfel încât să se situeze pe primul loc ori de câte ori cineva vă caută compania. De exemplu noi, pe hompepage, menționăm „StoryWeb” de mai multe ori.

  11. Market Segment Keywords ( cuvinte cheie pentru segmentul de piață )

    Cuvintele cheie pentru segmentul de piață definesc industria în care vă aflați. Definirea afacerii Dvs. în acest fel, asigură că atunci când oamenii caută industria Dvs. specifică, brandul Dvs. are ocazia să apară în rezultate. De exemplu dacă cineva caută servicii SEO, cuvintele cheie trebuie să includă serviciile care le oferiți. În acest fel, când oamenii caută servicii din acest domeniu, brandul poate să apară în rezultate.

  12. Competitor Keywords ( cuvinte cheie ale concurenței )

    Poate părea ciudat să folosești numele concurentului Dvs. pe site. Dacă ai deține Apple, ultimul lucru pe care ți l-ai dori ar fi ca clienții tăi să se gândească la Samsung. Dar cum poți face asta? Pentru a include acest lucru în mod natural – și etic, fără a vă umili concurența, legați cuvintele cheie ale mărcii lor de lucruri care vă deosebesc sau chiar să oferiți comparații care complimentează concurența Dvs.

    Exemple: „Alternative mai ieftine la televizoarele Samsung”, „Cărți pentru cei care au iubit Harry Potter”, „Sandale la modă la fel de confortabile ca cele Marelbo”.

  13. Cuvinte cheie informaționale

    Utilizatorii caută informații sau răspunsuri la întrebările sau problemele lor. Aceștia pot căuta definiții, explicații, ghiduri sau materiale de cercetare.

  14. Cuvinte cheie navigaționale

    Un utilizator caută un anumit site web sau o marcă. Știe exact unde să ajungă și vrea să găsească în mod specific o anumită pagină web. De exemplu „televizoare Emag”.

  15. Cuvinte cheie comerciale

    Cu intenția de a lua măsuri cum ar fi efectuarea unei achiziții, un abonament sau rezervări. Face o investigare comercială și dorește să investigheze branduri, produse sau servicii. De exemplu „top laptopuri 2024”.

  16. Cuvinte cheie tranzacționale

    Când cineva caută produse sau servicii cu intenția de a cumpăra mai târziu. Ei compară produse, citesc recenzii și caută cele mai bune oferte înainte de a lua o decizie. Arată clar intenția de cumpărare a utilizatorului care dorește să încheie o tranzacție. De exemplu „monitor Dell preț”.

  17.  Cuvinte cheie Google Ads
    Utilizarea cuvintelor cheie atunci când configurați Google Ads este puțin diferită de utilizarea cuvintelor cheie SEO pentru crearea de conținut. Este important să înțelegeți diferitele tipuri de cuvinte cheie Google Ads, astfel încât traficul Dvs. plătit să fie la fel de direcționat ca și traficul organic.
  18. Cuvinte cheie cu potrivire amplă

    Cuvintele cheie cu potrivire amplă permit reclamei dvs. să apară atunci când cineva caută un termen sau termeni similari acestuia. De exemplu, dacă încercați să vindeți adidași sport, permiterea cuvintelor cheie cu potrivire amplă ar putea returna rezultate și pentru adidași de alergare, adidași de baschet sau adidași de antrenament.

  19. Cuvinte cheie de potrivire a expresiei

    Cuvintele cheie cu potrivire a expresiei, solicită celor care caută să folosească o expresie exactă, pe care o desemnați, în căutarea lor. De exemplu: dacă expresia setată este „cărucior dublu”, cuvintele „cărucior dublu”, în această formă, ar trebui să apară în căutarea utilizatorului pentru ca anunțul dvs. să fie afișat. „Carucior pentru doi” sau „cărucior cu lățime dublă” nu vor conta pentru afișarea anunțului pentru că nu se potrivește cu expresia setată. Dar „cel mai bun cărucior dublu” va conta în continuare, deoarece cuvântul „cel mai bun” nu a întrerupt expresia cheie setată „cărucior dublu”.

  20. Cuvinte cheie cu potrivire exactă

    Cuvintele cheie cu potrivire exactă sunt concepute pentru a returna rezultate numai atunci când utilizatorii caută exact expresia pe care o introduceți – sau variante foarte apropiate, cum ar fi greșelile de ortografie obișnuite sau crearea la plural în loc de singular. Utilizarea cuvintelor cheie cu potrivire exactă poate genera mai puține rezultate decât potrivirea expresiei sau cuvintele cheie cu potrivire amplă, dar vă poate permite să identificați termenul de căutare exact pentru care pagina Dvs. este cel mai potrivit.

  21. Cuvinte cheie negative

    Lista Dvs. de cuvinte cheie negative este o listă de cuvinte care, dacă sunt utilizate, vor împiedica afișarea anunțului dvs. Acest lucru este bun dacă există un subiect care utilizează cuvinte cheie similare cu marca Dvs., dar se află într-o industrie foarte diferită. De exemplu, dacă setați o campanie pentru „servicii SEO” un cuvânt cheie negativ ar fi „ghid”, deoarece nu vreți ca anunțul Dvs. să apară pentru cei care caută un ghid explicativ despre SEO, ci doar la cei interesați de contracte pentru servicii SEO.

Ce înseamnă optimizarea cuvintelor cheie?

Optimizarea cuvintelor cheie se referă la utilizarea strategică a cuvintelor cheie și a expresiilor relevante în conținutul site-ului dvs. pentru a crește vizibilitatea și clasarea acestuia pe cele mai bune rezultate. Acest aspect al SEO este foarte important deoarece ajută motoarele de căutare să vă înțeleagă mai bine conținutul, crescând astfel șansele ca acesta să apară în primele poziții la interogările de căutare relevante și să atragă trafic organic.

De fapt, SEO este imposibil de realizat fără optimizarea cuvintelor cheie. Doar după ce aveți o listă concretă cu cuvintele cheie potrivite puteți începe să lucrați la sarcini SEO importante cum ar fi:

  • Crearea arhitecturii site-ului
  • Crearea paginilor de produse și categorii
  • Scrierea conținutului pentru articole de blog sau videoclipuri YouTube
  • Optimizarea SEO a paginilor de vânzare și cele de destinație

Găsirea echilibrului potrivit între încorporarea cuvintelor cheie într-un mod care să aibă sens pentru cititori și să satisfacă algoritmii motoarelor de căutare este esențială.

Acest articol este foarte important, pentru că vă ajută să alegeți cu atenție cele mai potrivite cuvinte cheie. Altfel, toată strategia dvs. de SEO va fi doar muncă făcută degeaba. Vom analiza care sunt tipurile de cuvinte cheie și cum facem alegerea potrivită.

Vom începe cu cel mai important lucru pe care trebuie să-l cunoașteți: intenția utilizatorului când face căutări pe internet. Intenția utilizatorului se referă la motivația sau scopul din spatele căutărilor. Trebuie să înțelegi ce vrea utilizatorul să descopere când face o anumită căutare și să te aliniezi cu conținutul la ceea ce caută el. Secretul este să le oferiți oamenilor ceea ce au nevoie și o experiență bună de căutare.

În general există 4 intenții de căutare ale utilizatorilor. Pentru fiecare va trebui să folosiți unul din cele 4 tipuri de cuvinte cheie care corespunde intenției utilizatorului. Le dezvoltăm la jos.

1. Cuvinte cheie informaționale

Cuvintele cheie informaționale sunt interogări de căutare realizate de persoanele care doresc să învețe sau să afle ceva anume. Iată câteva exemple:

  • calorii cafea
  • ziua cafelei
  • care e diferența dintre un espresso și o cafea cu lapte

Cuvinte Cheie Informaționale

De multe ori cuvintele cheie informaționale iau forma cuvintelor cheie sub formă de întrebări. Adesea încep cu „care”, „ce”, „cum”, „de ce”…etc.

Rezultatele Google pentru interogările informaționale conțin în mod obișnuit un „fragment recomandat” de Google ( Feature Snippet ) care oferă și răspunsul la căutare. Iată și exemplul la răspunsul pentru întrebarea „Care e diferenta dintre un espresso si o cafea cu lapte”
Snippet de fragmente

Această bucată de fragment recomandat este preluată din paragraful primului site care apare în căutări. Deci faptul de a crea un conținut de acest gen vă poate propulsa spre prima poziție din Google cu multe avantaje.

Cuvintele cheie informaționale sunt mai departe de intenția de cumpărare, de aceea au o rată de conversie mai mică. Dar acestea vă ajută să „încălziți audiența” prin ridicarea gradului de cunoaștere a mărcii. Acestea vă ajută să ridicați gradul de autoritate în nișa dvs.

2. Cuvinte Cheie Navigaționale

Utilizatorii folosesc cuvinte cheie navigaționale pentru a găsi un anumit site sau o pagină. Acestea indică familiarizarea utilizatorului cu marca, numele produsului, site-ului sau a unei adrese URL.

Iată câteva exemple:

  • Tricou Nike
  • Apple
  • Televizor Samsung

Cuvinte Cheie Navigationale

 

Persoanele din spatele acestor căutări cunosc deja compania sau produsul și doresc să găsească site-ul web sau locația fizică corectă pentru a ajunge la produsele sau serviciile lor. Aceste cuvinte cheie pot fi surse utile de trafic organic atunci când marca sau site-ul sunt binecunoscute și populare.

3. Cuvinte Cheie Comerciale

Oamenii folosesc cuvinte cheie comerciale pentru a căuta mărci, produse sau servicii specifice. Ar putea dori să verifice recenziile, să compare produsele sau să caute reduceri.

Puteți viza aceste cuvinte cheie cu articole de comparație, cu statistici, liste, recenzii sau articole explicative. Aici puteți insera un link spre o pagină de produse sau spre un produs ce are legătură cu articolul și care poate fi cumpărat.

Iată câteva exemple de cuvinte cheie comerciale:

  • Cafea ieftină
  • Arome de cafea Lavazza
  • Cafea Lavazza vs Cafea Starbucks

Aceste cuvinte cheie dezvăluie intenția unei persoane de a cumpăra sau de a lua o anumită formă de activitate comercială în viitor. Astfel, cuvintele cheie comerciale vă pot ajuta să ajungeți la clienți potențiali de înaltă calitate.

4. Cuvinte Cheie Tranzacționale

Cuvintele cheie tranzacționale sunt cuvintele cheie care arată cea mai puternică intenție de a cumpăra sau de a lua măsuri iminente. Aceste cuvinte cheie pot fi direcționate cu anunțuri plătite și pagini de produse foarte bine optimizate sau au alte pagini de destinație în care utilizatorii pot lua măsuri imediate pe un site.

Iată câteva exemple de cuvinte cheie tranzacționale:

  • Biciclete online
  • Pizzerie din apropierea mea care livrează
  • Masina de vanzare

Cuvintele cheie tranzacționale conțin adesea cuvinte precum „cumpărare”, „abonare”, „de vânzare”. Prin urmare, SERP-urile lor au adesea anunțuri pentru Cumpărături Google cu mai multe opțiuni de produs. Aceste căutări sunt realizate mai ales de cineva care a căutat deja informații, s-a hotărât ce să cumpere și acum ia decizia să facă achiziția.

Iată un exemplu:

Cautare cuvinte cheie tranzactionale

 

Aceasta înseamnă că aceste cuvinte cheie sunt foarte valoroase atunci când se face keyword research și se planifică o strategie SEO sau PPC prin campaniile Google ADS.

Ce înseamnă Keyword Reserch sau Căutarea de Cuvinte Cheie?

Căutarea de cuvinte cheie este procesul de căutare care ne ajută să găsim cuvintele cheie pe care oamenii le tastează în motoarele de căutare pentru a găsi ceea ce caută. Pentru aceasta folosim tool-uri precum Keyword Planner, Ahrefs, Ubersuggest, Semrush sau Moz.

Cum alegem cuvintele cheie potrivite?

În mod natural, ar trebui să vă poziționați foarte bine pentru cuvintele cheie care conțin numele mărcii dvs. Scopul SEO este să urcați în primele poziții din Google cu cuvintele cheie căutate de audiența dvs. formată din potențiali clienți. Dacă nu aveți o poziționare bună în rezultatul căutărilor pentru cuvintele cheie relevante, eforturile depuse pentru SEO vor fi inutile.

Iată un exemplu:

La căutarea pe Google a cuvântului cheie „tricouri personalizate unice” site-ul TricouPersonalizat.ro se află pe prima poziție. La prima vedere este ceva excepțional. Însă dacă verificăm câte persoane caută această expresie pe Google vom observa că nu există nici o căutare pentru acest cuvânt cheie. La o interogare a acestui cuvânt cheie în Keyword Planner, acest cuvânt cheie a fost eliminat pentru că nu are nici o căutare medie lunară.

Keyord planner research

Dar cum stau lucrurile la cuvintele cheie relevante? Iată volumul căutărilor la cuvintele cheie „tricouri personalizate” ( peste 14000 ), „tricouri personalizate barbati” ( 590 căutări / lună ).

Cautare cuvinte cheie keyword planner

Deci care este ideea? Dacă am optimizat pagina pentru cuvântul cheie „tricouri personalizate unice” și am ajuns pe prima pagină, am făcut…nimic. Dacă optimizăm pagina să ajungem pe primele poziții cu „tricouri personalizate” … BINGO! Am dat lovitura, pentru că avem peste 14000 de căutări lunare, în medie.

De aceea avem nevoie de procesul de căutare a cuvintelor cheie relevante, denumit keyword research. Iată câteva sugestii oferite și de Google în această privință.

Cum alegem cuvintele cheie care merită?

Am compus un checklist din 5 puncte care vă va ajuta să alegeți cuvintele cheie importante care merită targhetate.

1. Verificați dacă cuvintele cheie au un volum de căutare mare

Volumul de căutare reprezintă volumul mediu lunar de căutare a unui cuvânt cheie în motoarele de căutare, precum Google. Puteți găsi volumul de căutare prin tool-urile amintite mai sus.

Haideți să luăm un exemplu: verificăm cuvântul cheie „agentie seo”. La o verificare în Keyword Planner observăm că există un volum de căutare lunar de 1600, în medie. Vezi fotografia de mai jos:

Volum de cautări

Această informație valoroasă mă ajută să înțeleg că acest topic este la mare căutare, ba chiar este în creștere. Însă volumul de căutare nu ar trebui să fie singurul lucru pe care ne bazăm. Vrem să vedem ce potențial trafic ne poate aduce acest cuvânt cheie și pe site-ul nostru, dacă va fi pe primele 2 poziții din Google.

Atunci al doilea lucru de care am nevoie pentru a alege cuvintele cheie relevante este acesta de la punctul 2.

2. Verificați traficul potențial pentru acel topic 

Traficul potențial reprezintă totalul căutărilor pe care ați putea să-l aveți pe site dacă reușiți să ajungeți pe prima poziție din Google cu cuvântul cheie targhetat. Haideți să aruncăm o privire la acest lucru folosind același cuvânt cheie, ”agentie seo„ dar acum ne vom folosi de Ahrefs. Acesta indică un trafic potențial lunar de 700 accesări în România, ceea ce este grozav. Vezi fotografia cu estimarea Ahrefs de mai jos.

Trafic potential estimat de Ahrefs

 

3. Verificați potențialul pentru afacere a cuvântului cheie

Potențialul pentru afacere reprezintă valoarea ce o are cuvântul cheie pentru afacerea dvs. Valoarea este dată de nișa la care vă adresați și de modelul de business. Faceți o listă cu cuvintele cheie și dați-le o notă între 1 și 5. Așa veți face o prioritizare a cuvintelor cheie cu care veți lucra. Haideți să vedem un exemplu.

Să presupunem că aveți o afacere cu tricouri personalizate noi și de calitate. Cineva caută „tricouri personalizate second hand”. Acesta e un cuvânt cheie slab pentru dvs. pentru că nu vindeți tricouri folosite. I-am da nota 0 ( zero ).

Altcineva caută „cele mai bune tricouri personalizate”. Acesta poate fi relevant pentru afacerea dvs. deoarece oamenii sunt pregătiți să cumpere ceva de calitate dar încă nu sunt deciși de unde. Aici puteți da valoare acestui cuvânt cheie dacă îl folosiți într-un articol de blog și introduceți un link spre pagina cu produsele dvs, în care explicați ce fel de tricouri vindeți și de ce merită să fie cumpărate. Îi putem da nota 3.

Dar dacă cineva caută „tricouri personalizate”, acesta e un cuvânt cheie de aur. Poate fi foarte greu să ajungeți organic în fruntea listei Google cu acesta, totuși, merită să depuneți eforturi deoarece poate să aducă cel mai mare trafic relevant pe site: câteva mii de accesări lunar. Îi vom da nota 5.

Când faceți această notare, veți abandona cuvintele cheie care nu au potențial pentru afacerea dvs. și nu veți pierde timpul cu optimizarea lor.

Următorul lucru este:

4. Verificați dacă există o potrivire cu intenția de căutare

Intenția de căutare a cuvintelor cheie reprezintă motivele din spatele unei interogări, după cum am explicat mai sus.

Modul în care înțelegem care este intenția de căutare a utilizatorilor este să ne uităm la primele pagini din Google care apar la cuvântul cheie pentru care vrem să avem o poziție bună.

Să presupunem că aveți un blog de rețete și vreți să aveți ranking bun pentru „cuptor de prăjituri”. Dacă vă uitați la primele pagini pentru acest cuvânt cheie, veți observa că toate sunt pagini de magazine online. Asta vă arată că intenția utilizatorului este aceea de a cumpăra produsul sau cel puțin dorește să intre în diferite magazine online pentru a căuta sau a face comparații.

Acest lucru vă spune că puteți ajunge în primele poziții din Google cu acest cuvânt cheie doar cu pagini de magazin online și cu o astfel de categorie. N-ai nici o șansă să ajungi în prima pagină cu un articol de blog cu titlul sau cu targhetarea cuvântului cheie „cuptoare de prajituri”.

5. Determinați dacă puteți avea o clasare bună cu un cuvânt cheie

Volumul de căutare, traficul potențial, intenția de căutare și potențialul pentru business vor însemna un nimic absolut dacă nu puteți avea o clasare bună pentru cuvântul cheie din cauza dificultății de clasare sau a concurenței.

Dificultatea de clasare reprezintă greutatea cu care poți ajunge în primele poziții din Google. Ca să înțelegeți nivelul de dificultate pentru o bună poziționare trebuie să faceți o analiză profundă și practică, să înțelegeți cine vă sunt concurenții și ce practici SEO au ei. Totuși, nu trebuie să vă descurajați.

Google dă șansa oricărui site să aibă o poziționare bună. Important este să țineți cont în primă fază de cei 5 factori de mai sus care mențin un echilibru perfect în modul în care vă construiți strategia SEO.

Întreabă-te:

Este topicul meu destul de căutat și are o valoare mare pentru business-ul meu, încât să merite efortul de optimizare?

Aceasta este întrebarea cu care trebuie să începeți procesul de creare a paginilor din site sau al conținutului. Iar cei 5 pași din checklist-ul de mai sus vă poate ajuta să luați cele mai bune decizii în căutarea celor mai potrivite cuvinte cheie pentru dvs.

Cum folosim cuvintele cheie?

Dacă am găsit cuvintele cheie potrivite dar nu le folosim corect, eforturile noastre de a apărea în primele rezultate din Google ar fi zadarnice. Iată cum trebuie folosite corect pentru a avea rezultate.

Iată cum trebuie să procedați:

1. Decideți care este cuvântul cheie principal al unei pagini web

Cu alte cuvinte nu vă optimizați conținutul în jurul mai multor termeni diferiți. Funcționează foarte rar și chiar dacă puteți ajunge pe prima pagină din Google, aveți slabe șanse să fiți pe poziția 1. Deci optimizează fiecare pagină pentru un singur cuvânt cheie.

De exemplu acest articol este optimizat pentru expresia „ce sunt cuvintele cheie”, cu scopul de a ajunge în prima poziție din Google și să oferim informații valoroase cititorilor.

Chiar dacă folosim variații ale acestui cuvânt cheie în conținutul nostru, SEO pe pagină este 100% concentrat pe cuvântul cheie principal. În acest fel, Google știe că pagina ta este despre acel cuvânt cheie.

2. Folosiți cuvinte cheie în meta titlu

Cuvant cheie in metatitlu

Meta titlul ajută motoarele de căutare și crawlerele web de la Google să înțeleagă despre ce este postarea de pe un blog și secțiunile din cadrul acestuia.

Deci, subtitlurile Dvs. ar trebui să reflecte conținutul din corpul text și să includă cuvinte cheie cu intenție mare de căutare. Când utilizați cuvintele cheie potrivite, adică cele pe care publicul țintă le folosește, aveți șanse mult mai mari de a vă clasa bine în SERP.

Acest titlu va putea fi văzut și accesat din SERP-uri și va duce utilizatorul direct la pagina dvs. Aveți doar câteva caractere (aproximativ 50-60) de folosit când scrieți eticheta de titlu SEO. Din acest motiv, e bine să vă limitați meta titlul doar la cuvântul cheie principal și la numele companiei. Acesta este cel mai concis, mai ușor de utilizat și cel mai prietenos SEO.

3. Folosiți cuvinte cheie în meta descriere

Cuvinte cheie in metadescriere

Atunci când utilizați cuvinte cheie SEO într-o meta descriere, asigurați-vă că îl utilizați cel puțin o dată, dar nu mai mult de două ori. Asigurați-vă că acordați prioritate unei descrieri utile și atrăgătoare, deoarece acesta este primul lucru pe care cineva îl va citi înainte de a vă vizita site-ul.

4. Folosiți cuvinte cheie în conținutul unei pagini

Gândiți-vă la crawler-uri ca la cititorii care vă accesează blogul. Ei vor o prezentare generală a ceea ce va acoperi articolul dvs.: acesta este H1-ul tău care trebuie să fie unic în fiecare pagină. Apoi subtitlurile din articol, adică H2-urile, H3-urile, H4-urile dvs. structurează materialul și mai logic.

Dacă este posibil, pune cuvântul cheie în titlul conținutului tău. Deoarece Google îmbină meta titlul cu meta-descrierea și cu conținutul textului pentru a crea o imagine a subiectului, a avea cuvântul cheie în titlu este foarte util, atâta timp cât poate fi folosit în mod natural.

5. Utilizați cuvinte cheie în primele 200 de cuvinte

Mulți experți cred că Google acordă mai multă importanță primelor 200 de cuvinte din conținutul tău. Motivul este că, de obicei, primele 100 – 200 de cuvinte ale unui articol sunt acolo unde un scriitor de conținut stabilește introducerea a ceea ce va fi discutat. Deoarece majoritatea cititorilor continuă citirea și navigarea într-un articol doar dacă introducerea este bună, este de înțeles că ar putea fi și un factor de clasare.

Țineți cont de aceste sugestii și urcați spre prima poziție din Google!

Dacă doriți un audit gratuit al site-ului dvs, nu ezitați să ne contactați.

Specialist SEO:

Ichim Dorel / Telefon sau WhatsApp: 0745 81 66 55

StoryWeb – Agenție SEO, Romania

 

 

Dorel Ichim CEO Story Web-01
ICHIM DOREL
Specialist SEO

Programează o întâlnire pe Zoom și îți arăt GRATUIT tot ce ar trebui să implementezi pentru a duce site-ul pe prima pagină din Google.

CAUTĂ ARTICOLE

Contact StoryWeb