StoryWeb - Agentie SEO

SEO Local: Ghid Complet 2024

SEO Local Card NFC Google Review

Cuprins articol

SEO Local – Ghid Complet 2024

Acest articol vă arată de ce SEO Local este cea mai bună cale de urmat dacă doriți să atrageți mai mulți clienți sau vizitatori către afacerea dvs. locală din căutările organice. De asemenea veți înțelege bine ce să cereți de la o agentie seo pentru implementarea corectă a serviciilor.

În acest ghid veți învăța tehnici care vă vor ajuta să vă clasați afacerea în primele poziții pentru căutările locale și vă vom arăta cum puteți administra și conturile altor afaceri locale pentru a deveni un expert SEO Local. Asta vă poate aduce venituri lunare de câteva mii de lei.

Curs SEO Local 1

Ce este SEO Local?

SEO Local este practica prin care vă puteți îmbunătăți prezența online ca să obțineți mai multe vizite la magazinul dvs. sau pe site-ul companiei pentru mai multe vânzări. Este o strategie de optimizare pentru motoarele de căutare ( SEO ) care ajută compania să fie mai vizibilă în rezultatele căutării locale pe Google. SEO Local se concentrează în special pe optimizarea pentru utilizatorii Google.

De ce este important? Pentru că mulți oameni folosesc motoarele de căutare pentru a găsi afaceri locale rapid. Conform datelor furnizate de Google iată cum arată statisticile:

  • 30% din toate căutările efectuate pe mobil sunt legate de locație
  • 78% din persoanele care caută o afacere într-o zi, o și vizitează
  • 28% din căutările locale pentru ceva din apropiere, au ca rezultat final o achiziție

Ce înseamnă asta pentru dvs? Zilnic există persoane care caută serviciile sau produsele ce le oferiți dar dacă nu sunteți prezenți în rezultatele afișate pentru căutările locale, îi pierdeți. Cu alte cuvinte, un cont Google Business Profile sau un site care nu este optimizat pentru căutările locale, înseamnă bani pierduți.

 

Cum funcționează SEO Local?

SEO Local este o combinație din două unități, pentru că Google afișează două tipuri de rezultate la căutările locale. Acestea sunt „pachetul de hărți”  ( Google Pack ) și „rezultatele organice” normale, care sunt un link albastru spre un site. Dacă optimizarea este bine făcută, te poți clasa printre primii cu amândouă.

Pachet harti

Acesta este rezultatul pachetului local de hărți. Sunt afișate 3 locații de obicei sau pot fi afișate 4 locații în situațiile în care o locație are o campanie plătită. Aceasta apare cu eticheta Sponsorizat.

Rezultate Organice

Acesta este rezultatul căutărilor organice obișnuite cu care suntem foarte bine familiarizați. Acestea apar de obicei după pachetul de hărți sau uneori sub rezultatele de tip video sau foto.

 

Ce este Google Maps?

Google Maps este un serviciu online gratuit dezvoltat de compania Google. Acesta a cartografiat întregul glob pământesc și permite vizualizarea de hărți, fotografii sau video-uri. Pot fi identificate locații de interes local oriunde pe pământ. Deci dacă vrei să explorezi lumea online, ai nevoie doar de un calculator și conexiune la internet și poți călători unde dorești, gratuit.

Având aceste instrumente, Google Maps ne ajută să vedem sau să găsim locuri noi sau populare, în funcție de interesele noastre.

Ne putem conecta cu locațiile

Putem crea liste cu locurile unde dorim să mergem și să adăugăm notițe la fiecare locație salvată.

Dacă dorim să facem o rezervare, avem posibilitatea de a apela direct sau de a trimite mesaj la opțiunea de Chat. În felul acesta putem primi rapid răspunsuri la întrebările noastre sau chiar să facem rezervări.

Compania mea pe Google sau contul de Google Business Profile

Profilul dvs. de companie este un instrument gratuit oferit de Google care vă permite să preluați controlul asupra modului în care compania dvs. apare în căutările Google și pe Hărțile Google Maps. Cu acest profil puteți intra în legătură cu clienții prin telefon, opțiunea de chat online și puteți publica site-ul companiei, programul de lucru, fotografii actualizate, materiale video, oferte de servicii sau oferte de produse, puteți publica un meniu dacă dețineți restaurant și multe altele.

Și cu asta se întâmplă magia.

Pachetul oferit de Google pentru căutările locale împreună cu Google Maps afișează informațiile companiei când cineva caută serviciile care le oferiți. Dar pentru a apărea în pachetul primelor 3 sau 4 afișări, aveți nevoie de SEO Local.

În continuare vă explicăm cum puteți ajunge în topul căutărilor.

 

Căutarea de cuvinte cheie în SEO Local

Căutarea de cuvinte cheie este unul din cele mai importante lucruri pentru Local SEO dacă dorești ca afacerea ta să apară în primele rezultate. Asta înseamnă că trebuie să folosești tool-uri prin care să descoperi cuvintele cheie cu cel mai mare volum de căutare lunar și să le folosești corect.

Pentru contul Companiei pe Google puteți folosi aceste cuvinte cheie ca parte din denumirea companiei, în descriere dacă îți permite tipul de cont, la descrierea unor oferte sau actualizări și foarte important, când soliciți clienților mulțumiți recenzii. Le poți oferi acestora un cuvânt cheie pe care să-l folosească atunci când face recenzia, însă bineînțeles să corespundă cu realitatea. Recenziile nu trebuie să fie niciodată false.

Pentru ca site-ul tău să apară în căutările organice normale, trebuie să folosești cuvintele cheie în mod corect la  Titlul pagini ( H1) care trebuie să fie unic pe fiecare pagină, Subtitluri ( H2, H3, H4… ), metadescrierea paginilor și în paragrefele care descriu categoriile de servicii sau produse. Pentru un audit GRATUIT al site-ului tău puteți contacta agentia SEO StoryWeb. Solicitați o întâlnire online și beneficiați de un audit complet al site-ului dvs.

Căutarea cuvintelor cheie locale este procesul prin care trebuie să ajungi să înțelegi modul în care oamenii caută serviciile sau produsele locale pe care le oferi. Este foarte important să optimizați contul companiei dvs. în funcție de ceea ce caută oamenii nu în funcție de ce vă place. Dacă nu țineți cont de acest aspect sau faceți lucrurile la întâmplare nu veți avea rezultate bune.

Haideți să vedem cum puteți optimiza contul căutând cuvintele cheie potrivite pentru afacerea dvs. în funcție de căutări.

Găsiți cuvinte cheie bazate pe servicii

Majoritatea oamenilor nu se gândesc cum caută alții serviciile lor pe Google. De exemplu poate că ești Instalator. Cum vă poate găsi cineva care caută serviciile dvs. Este important să faceți o listă concretă cu serviciile care le oferiți. De ce? Gândiți-vă puțin: câte tipuri de instalatori există? Instalator la rețeaua de telecomunicații, instalator apă-canal, instalator încălzire centrală și gaze, instalator alimentare cu apă sau instalator tehnico-sanitar și gaze. Le faceți pe toate? Puțin probabil.

De aceea, este important să faceți o listă completă și corectă cu privire la serviciile oferite. Apoi trebuie să verificăm termenii care se potrivesc căutărilor din Google și să vedem care este volumul lunar de căutări pentru a le folosi cu prioritate pe cele cu cele mai multe căutări.

Ce veți face cu aceste cuvinte? După cum am explicat mai sus, acestea vor fi baza textelor ce vor fi incluse în pagini, titluri și descrieri.

Pentru aceste căutări puteți folosi diferite instrumente precum:

Planificatorul de cuvinte cheie Google

( Keyword Planner – oferit de Google ), este cel mai bun instrument ( din punctul nostru de vedere ) de căutare a cuvintelor cheie.

Planificatorul de cuvinte cheie

Ahrefs

Este un instrument de căutare performant care te ajută să găsești cuvinte cheie relevante, să spionezi concurența și să descoperi noi oportunități de cuvinte cheie exact match sau long tail. 

Ahrefs este o platformă de analiză a site-urilor web și de monitorizare SEO (Search Engine Optimization). Aceasta furnizează diverse instrumente și date pentru specialiștii în marketing online, proprietari de site-uri web și profesioniști SEO pentru a îmbunătăți vizibilitatea site-urilor lor în motoarele de căutare.

Principalele caracteristici ale platformei Ahrefs includ:

  1. Analiza Competiției: Ahrefs oferă informații detaliate despre site-urile concurente, inclusiv cuvintele cheie pentru care acestea se clasifică, numărul de backlink-uri și altele.
  2. Cercetarea de Cuvinte Cheie: Utilizatorii pot găsi cuvinte cheie relevante pentru industria lor, analizând volumul de căutare, dificultatea și alte metrici asociate.
  3. Monitorizarea Backlink-urilor: Ahrefs oferă date despre backlink-urile site-ului, inclusiv numărul de backlink-uri, sursele acestora și altele. Aceasta ajută utilizatorii să evalueze calitatea și autoritatea site-ului lor în raport cu concurenții.
  4. Monitorizarea de Căutare: Ahrefs permite monitorizarea clasamentelor pentru cuvinte cheie specifice și urmărirea evoluției acestora în timp.
  5. Explorer de Cuvinte Cheie: Oferă informații detaliate despre cuvintele cheie, inclusiv volumul de căutare, costul pe clic (CPC) și altele.

Ahrefs este o unealtă puternică pentru profesioniștii în marketing digital și SEO, ajutându-i să își optimizeze strategiile online și să îmbunătățească performanța site-urilor web în motoarele de căutare.

Ahrefs

 

Verificați volumul căutărilor a cuvintelor cheie

Folosiți instrumente de căutare a cuvintelor cheie care vă arată volumul căutărilor la nivel național. Dacă doriți de exemplu, să aflați volumul de căutare pentru orașul sau județul dvs, folosiți Planificatorul de cuvinte cheie de la Google ( Google Keyord Planner ). Dacă aveți un cont mai vechi, acest instrument va fi cel mai important. Dacă aveți un cont nou, sau vă creați contul acum, Keyord Planner are o problemă supărătoare:

Keyword Planer

afișează cifrele căutărilor în intervale mari ( de exemplu, între 1K – 10K ) nu numere exacte. Poți reduce această arie largă dacă descarci un .xcel cu aceste date. În loc de 1K – 10K vei avea 1000 sau 5000. Însă tot nu este exact și nici nu ști exact care cuvinte sunt cele mai relevante.

Ce puteți face? Combinați mai multe instrumente gratuite sau pătite, ca de exemplu Ahrefs sau Keyword Surfer

 

Verificați intenția de căutare locală

Intenția locală înseamnă că utilizatorii doresc să facă cumpărăturile în apropiere. Pentru a verifica o interogare locală care se potrivește cu serviciile dvs., căuteți-o pe Google și verificați rezultatele. Dacă se afișează un pachet de hărți sau rezultate locale organice cu linkul albastru, aceasta are intenție locală.

Intentia de cautare locala

Folosiți cuvintele cheie pentru Contul GBP și site-ul companiei

Dacă aveți un site, folosiți cuvintele cheie în paginile potrivite. Alegeți un cuvânt cheie principal cu cele mai multe căutări și care se potrivește cu serviciile dvs. pentru a-l folosi în descrierea din contul GBP și la titlul contului dacă acest lucru este in conformitate cu principiile Google.

De exemplu dacă executați instalații electrice, puteți pune denumirea companiei astfel: Nume Firma + Serviciu ( Exxol – Instalatii Electrice ). Apoi, în descrierea companiei folosește o dată unul sau două cuvinte cheie potrivite cu serviciile tale și care au cele mai multe căutări locale. Acest lucru va influența cel mai mult apariția sau dispariția ta din pachetul afișat de Google

 

Factorii de clasare pentru SEO Local

După cum spuneam mai sus, SEO Local înseamnă o combinație de două pachete, deoarece există două moduri de afișare în rezultatele căutărilor: pachetul de hărți si pachetul afișărilor organice obișnuite.

Factorii de clasare variază în funcție de locul în care doriți să vă clasați mai bine. Dar există și factori de clasare importanți pentru ambele pachete.

Statistica

Vom analiza unii din cei mai importanți factori de clasare pentru fiecare.

Google Business Profile

Pe scurt, un profil de companie Google este o înregistrare gratuită a companiei dvs. care apare în pachetul de hărți și Google Maps.

Potrivit cu un Sondaj SEO Brightlocal efectuat in 2023 36% din expertii seo cred că profilul de afaceri este cel mai important factor de clasare pentru pachetul de hărți și 6% și 6% cred că este important pentru rezultatele organice „obișnuite”.

Bright Local

Acest tabel arată ceea ce respondenții la sondajul experților au considerat ca fiind cei mai importanți factori de clasare în motoarele de căutare locale în 2023. După cum puteți vedea, aceștia sunt împărțiți în pachete locale și organice localizate. Acest lucru nu ne surprinde deloc pentru că aveți nevoie de un profil de afaceri Google pentru a avea șanse să apăreți în pachetul de hărți Google.

 

Începe să valorifici SEO Local

Contul companiei dvs pe Google este o mină de aur dacă știți să-l folosiți. Potrivit statisticilor oferite de Google, există cu până la 70% șanse mai mari să fiți vizitați de clienți dacă aveți un profil al companiei corect și complet populat cu informații. La un profil al Google Business complet optimizat sunt cu 50% mai multe șanse ca aceștia să cumpere. Asta arată că un profil complet optimizat este esențial dacă doriți să atrageți mai mulți clienți.

 

Bune practici în crearea contului companiei

Multe dintre acestea une practici sunt oferite chiar de Google. Vezi secțiunea Finalizează-ți Profilul companiei pe Google.

 

Recenzii

Știai că: dacă ai clienți care includ în recenziile lor cuvintele cheie relevante pentru business-ul tău, acestea ajută la o mai bună poziționare în căutări și crește notorietatea brandului?

Majoritatea experților SEO sunt de acord că recenziile sunt unul din factorii cei mai importanți de clasare a pachetelor de hărți.

Recenziile se referă la cantitatea și calitatea recenziilor din profilul dvs. de companie Google și din alte părți online.

Când spunem recenzii ne referim la cantitatea și calitatea recenziilor din profilul dvs. de companie Google dar și din alte părți online precum recenziile din rețelele sociale sau site-ul companiei. Poate vă întrebați ce relevanță au acestea cu privire la pachetul de hărți. Ei bine, au o mare relevanță pentru că Google vede tot, adică toate mențiunile despre companie și le corelează. Dacă are un scor bun, atunci ești cu șanse mai mari să apari și să rămâi în top căutări locale.

Care sunt bunele practici în colectarea recenziilor?

Acestea sunt oferite chiar de Google la secțiunea Primește recenzii Google și trebuie respectate întocmai dacă vrei să nu fie șterse. Iată câteva:

  • Amintește-le clienților să scrie recenzii. Amintește-le că pot face asta ușor și rapid. Poți determina clienții să scrie recenzii dacă alegi să creezi și să le trimiți un link. Dacă nu vreți să repetați acest proces, puteți comanda un card NFC configurat cu link spre secțiunea recenzii. Astfel, procesul este foarte scurt și eficient atât pentru dvs. dar și pentru client.
  • Vedeți aici produsul StoryCardNFC – pentru recenzii Google

1 card NFC

  • Răspunde cât mai repede la recenzii. Indicat ar fi să faci asta în mai puțin de 24 de ore. Clienții vor observa că țineți cont de părerile lor sau că le apreciați recomandarea făcută. Răspundeți la toate recenziile, inclusiv la cele negative.
    Cum ar trebui să procedați în acest caz? Dați un răspuns politicos prin care vă exprimați regretul. Dacă veți considera că recenzia este răutăcioasă, dați un răspuns politicos care să nu atace persoana care a dat recenzia. Dacă veți face asta s-ar putea să vă mai alegeți și cu alte recenzii negative de la prietenii acestuia. În schimb, explicați că depuneți toate eforturile pentru servicii de calitate și vă bucurați că marea majoritate a celor ce vă vizitează s-au bucurat de o experiență păcută, dovadă fiind recenziile bune ce le-ați primit de la alții.
  • Ține cont de toate recenziile. Nu te descuraja dacă vei avea și recenzii negative. Clienții au mai mare încredere într-o companie cu recenzii combinate decât în una cu toate recenziile perfecte. Poți să răspunzi oricând la o recenzie pentru a le arăta clienților că îți pasă de feedback-ul acestora și pentru a le oferi context suplimentar. Dacă recenzia nu respectă regulamentul privind postările, poți să soliciți eliminarea acesteia.

Linkuri

Linkurile obținute din alte site-uri sunt voturi de încredere. Sunt asemenea recomandărilor din partea altora.

Experții SEO sunt de acord că linkurile sunt cel mai important factor de clasare în căutarea organică obișnuită. Acestea au un rol important și în clasarea pachetelor de hărți. Încă din 2016 Google a spus că backlink-urile sunt în top trei factori de clasare ca importanță.

Bune practici în obținerea de backlink-uri

  • Obțineți linkuri de la site-uri de top
  • Obțineți linkuri pe care le au si concurenții dvs.
  • Obțineți citații locale
  • Revendicați linkuri deconectate
  • Recuperați linkuri pierdute prin redirecționarea lor spre paginile noi.

On Page

SEO on page se referă la optimizarea conținutului din paginile site-ului dvs. pentru a le ajuta să se claseze cât mai sus în rezultatele căutărilor. Acesta este unul din importanții factori de clasare pentru căutarea organică obișnuită dar e important și pentru clasarea pachetelor de hărți. De aceea e important ca pe Homepage sau pe alte pagini dacă sunt conectate la contul Google al companiei, să folosiți aceleași cvinte cheie importante. Semnalele paginilor din site cresc importanța lor pentru SEO Local.

Tool-uri SEO Local

Există o mulțime de tool-uri SEO, dar aici vă prezentăm câteva care le folosim noi și aduc rezultate bune.

Planificatorul de cuvinte cheie Google – este un instrument gratuit de cercetare a cuvintelor cheie de la Google. Este o sursă utilă de intervale de volum de căutare la nivel local.

Google Business Profile care anterior a fost denumit Compania mea pe Google. Cu acesta vă creați și gestionați contul companiei.

Google Search Console – este un instrument gratuit pentru monitorizarea performanței de căutare a site-ului dvs. web. Vă spune cât trafic de căutare obțineți și din ce cuvinte cheie provine.

Local Falcon – afișează pozițiile de clasare ale pachetului de hărți pentru un cuvânt cheie din zona din jurul companiei dvs. Local Falcon este un instrument de urmărire a rangului local care scanează mai multe puncte la distanțe diferite de afacerea țintă. Apoi afișează clasamentele din profilul de afaceri Google pentru listările care apar fie în porțiunea Hărți a căutării organice, fie dintr-o căutare în Local Finder Google Maps (adică Google Maps).

Extensia Keyword Surfer –  vă permite să generați idei de cuvinte cheie și să vedeți volumele de căutare direct în rezultatele căutării Google.

Pentru fiecare căutare nouă în Google, veți descoperi informații valoroase despre volumul căutărilor, CPC-ul, sugestiile de cuvinte cheie.

Eficientizați întregul proces de cercetare de creare a conținutului fără a părăsi niciodată pagina cu rezultate Google.

Grid My Business – Un tool freemium care afișează pozițiile de clasare ale pachetului de hărți pentru un cuvânt cheie din zona din jurul companiei dvs. Un instrument gratuit pentru monitorizarea performanței site-ului. Acesta vă spune cât trafic obțineți și pe ce cuvinte cheie.

 

Vrei să devii Expert SEO Local?

Poți deveni un expert SEO Local participând la unul din cursurile noastre.

Înscrie-te aici și vom lua legătura cu tine pentru a stabili toate detaliile.

Un expert SEO Local poate încasa venituri substanțiale în fiecare lună. În România, poți câștiga între 300 – 800 lei/lunar pentru administrarea contului Google Business Profile. Gândește-te că ai avea doar 10 conturi la un preț mediu de 500 lei. Cu SEO Local ai avea un câștig mărișor cu muncă făcută de oriunde și la orice oră. Ai nevoie doar de un calculator si conexiune la internet.

Cum se desfășoară un curs SEO Local?

Sunt 4 sesiuni a câte 2 ore fiecare. În fiecare zi de luni, vom stabili ora cea mai potrivită, în funcție de participanți. În cursul săptămânii, fiecare poate implementa ce învață la curs. Sesiunile vor fi înregistrate, astfel că te poți întoarce la orice sesiune și vei primi și slide-urile cu prezentarea.

 

Curs SEO Local 1

Dorel Ichim CEO Story Web-01
ICHIM DOREL
Specialist SEO

Programează o întâlnire pe Zoom și îți arăt GRATUIT tot ce ar trebui să implementezi pentru a duce site-ul pe prima pagină din Google.

CAUTĂ ARTICOLE